Hoe kan het dat het zelfs na DNA-onderzoek nog niet helemaal duidelijk is, of de vader van het 12-jarige meisje-met-baby, ook de vader van de baby is?

Er is nu dna onderzocht, en 'waarschijnlijk' is de vader van het meisje ook de vader van de baby. Waarom kan dat niet met zekerheid worden gezegd? In een programma als DNAonbekend wordt altijd met grote zekerheid gezegd of iemand wel of niet familie is.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In dit geval is de vraag niet of (groot)vader en baby wel of niet familie zijn (dat zijn ze sowieso!) maar hoe dichtbij die familieband nou eigenlijk precies ligt.

Het beste antwoord

zoals je al zei, er kan worden gekeken of iemand familie is, maar niet wat voor een familie.
het kan ook nog een oom, neef of broer zijn.

hier willen ze eerst zeker van zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik denk dat ze dat beweren zolang het onderzoek loopt.
Waarschijnlijk willen ze eerst 100% zekerheid voordat het ook echt bekend wordt gemaakt.

Triest verhaal!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is wel degelijk bekend maar zolang het proces nog niet begonnen is blijft hij verdachte en dus zeggen ze gewoon dat het nog niet 100% zeker is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat vader zowel als dochter hetzelfde DNA hebben.
Dit is bij de bevruchting al afgegeven toen de dochter ontstond. Ze zijn dus al familie en hebben allebei hetzelfde DNA.
amc
13 jaar geleden
amc
13 jaar geleden
Ik denk dat er nog geen afwijkingen of DNA voorkwam dat ineens vreemd was, dus niet van de familie afstamde.
Er zal nog wel meer onderzoek gedaan worden, maar dit kost natuurlijk tijd. Het DNA zal wel meteen hebben uitgewezen dat het hetzelfde was als de vader van het meisje. Bij een vaderschapstest is het voor 99% altijd wel zeker. Toch moeten ze natuurlijk evtl. broers of ooms ofzo ook uit kunnen sluiten, vandaar nog wat onderzoek om een bekentenis af te kunnen dwingen.
Arm kind, je zou zo'n d( v)ader toch....grrr!