Kun je als Vereniging een verzekering afsluiten om diverse voertuigen te verzekeren.?

Onze vereniging heeft voor een aantal taken voertuigen in eigendom zoals scooter, auto en brommobiel. Wij zoeken een verzekering die betaalbaar is en die wij online kunnen afsluiten.

2 weken geleden
2K
ronron1212
2 weken geleden
Per voertuig is ook verplicht wettelijke moet elk voertuig verzekerd zijn.
jc54
2 weken geleden
Eén verzekering voor het gehele voertuigenpark is niet mogelijk, Elk voertuig dient apart verzekerd te zijn.
reus_lucius
2 weken geleden
Nadere uitleg: ik heb gewerkt bij een bv in Kerkrade en deze hadden een verzekering voor inboedel, wa (zakelijk), en auto verzekering. Er waren destijds 4 auto's die waren elk apart verzekerd. Een vereniging is geen bv maar wel een rechtspersoon en wij hebben geen eigen pand maar wel een aantal voertuigen.
tinus1969
2 weken geleden
Waarom ‘online’? Ik zou eens wat verzekeraars gaan bellen.
Hoe zijn die auto’s etc nu verzekerd?
tinus1969
2 weken geleden
Is dit diezelfde vereniging waar je laatst vragen over stelde mbt de bankrekening?
ronron1212
2 weken geleden
@reus_lucius Een vereniging is geen bv maar wel een rechtspersoon en wij hebben geen eigen pand maar wel een aantal voertuigen. dat weten we ook maar wat maakt dat uit ?
tinus1969
2 weken geleden
En is je vereniging een rechtspersoon? Is dat netjes per notariële akte geregeld?
Inekez1
2 weken geleden
Wat is nu de vraag precies? Je kunt de voertuigen op naam van vereniging hebben (maar dat wist je al want dat heb je al).
Je kunt de voertuigen op naam van vereniging verzekeren (dat wist je ook al, ik neem tenminste aan dat de voertuigen nu ook gewoon verzekerd zijn).
Elk voertuig moet apart verzekerd worden (net als bij de bv waarmee je een vergelijking maakt). Mogelijk kun je korting krijgen als je meerdere voertuigen bij dezelfde verzekeraar (3 verzekeringen bij 1 verzekeraar) onderbrengt, maar dat wil niet altijd zeggen dat dat de goedkoopste optie is. Als je 10% korting krijgt op iets dat in beginsel 15% duurder is, kun je soms beter kiezen voor de optie zonder korting. Controleer vooral goed de dekkingen van de verschillende polissen. Hoe vaak, waar, door wie, worden de verschillende voertuigen gebruikt? Teveel werk om alles zelf uit te zoeken? Daar zijn tussenpersonen voor! Als je alles zelf online wil regelen, moet je ook alles zelf online uitzoeken en vergelijken.
erotisi
2 weken geleden
Vereniging met volledige rechtsbevoegdheid
Deze vereniging richt je op via een notaris en heeft statuten. De vereniging heeft dezelfde rechten en plichten als een burger. De vereniging kan bijvoorbeeld een gebouw kopen, geld lenen en een erfenis ontvangen. Wil je subsidies aanvragen? Dan is volledige rechtsbevoegdheid vaak een eis. De vereniging is aansprakelijk, de bestuurders zelf meestal niet. Vereniging met beperkte rechtsbevoegdheid
Deze richt je op zonder notaris. Deze vereniging heeft minder rechten en kan bijvoorbeeld geen gebouw kopen of een erfenis krijgen. Schrijf je de vereniging in bij KVK? Dan is eerst de vereniging aansprakelijk. Daarna zijn eventueel de bestuurders privé aansprakelijk. Als je de vereniging niet inschrijft bij KVK zijn de bestuurders direct privé aansprakelijk.
ronron1212
2 weken geleden
@erotisi wat heeft dit met de vraag te maken?
erotisi
2 weken geleden
aansprakelijkheid voor premies
ronron1212
2 weken geleden
Ja en wat is daarmee dat is welbekend bij de vraagsteller @erotisi
tinus1969
2 weken geleden
@ronron1212 is dat zo, dat dat welbekend is bij de vraagsteller? Waar baseer je dat op? @erotisi, wel zo handig om duidelijke context te geven bij dit soort lange quotes.
ronron1212
2 weken geleden
Ja @tinus1969 Wij zoeken een verzekering die betaalbaar is en die wij online kunnen afsluiten.
tinus1969
2 weken geleden
2ronron1212 daar haal ik niet uit dat de vraagsteller het verschil weet tussen een vereniging met en zonder rechtspersoonlijkheid.
ronron1212
2 weken geleden
Dat heeft er toch niets mee te maken de vraag gaat over verzekering alles in een en dat kan niet vereniging af niet @tinus1969
tinus1969
2 weken geleden
Sorry @ronron1212 maar ik snap niet wat je bedoelt. Je schrijft
"dat is welbekend bij de vraagsteller"
Wat is er welbekend? En waar baseer je dat op? Juist bij dit soort vragen vind ik het relevant om verduidelijkende vragen te stellen aan de vraagsteller en niet zomaar aan te nemen dat die vraagsteller bepaalde zaken kent.
ronron1212
2 weken geleden
@tinus1969 stel ze dan maar niet door zout op mijn reacties te leggen voor mijn is het duidelijk dat het om een polis voor meerdere voertuigen gaat en dat kan niet.
tinus1969
2 weken geleden
@ronron1212 voor mij is dat niet duidelijk en ik hoop dat de vraagsteller zijn vraag verduidelijkt.
ronron1212
2 weken geleden
@tinus1969 schrijf dat dan als reactie en ga niet steeds reageren op mijn reacties. Ik zijn antwoorden en vragen niet ik lees alleen wat ik zie.
ton1953
een week geleden
waarom online je kan ook bellen

Geef als eerste antwoord